#herowngame, campania Amber care încurajează femeile să urmeze o carieră în gaming
Industria dezvoltatoare de jocuri video este în continuă creștere și a ajuns să fie mai mare ca cea a filmului și a muzicii la un loc. Totuși pentru a-și susține ritmul de creștere, industria are nevoie de oameni talentați și creativi, iar femeile pot fi factorul cheie care să facă diferența.
Amber, cel mai mare studio de game development independent din România, susține egalitatea de șanse în domeniul industriei dezvoltării de jocuri video, fiind inițiatorul campaniei #herowngame, ce are ca scop să încurajeze fetele să urmeze o carieră în industrie.
În industrie se fac eforturi în creșterea numărului de femei, însă pentru a crește numărul fetelor din gaming nu sunt suficiente programele de recrutare ale companiilor, ci trebuie pornit încă din școală. De asemenea, este important ca părinții să-și încurajeze fetele să-si urmeze visul, chiar dacă au tendința de a le îndruma către locuri de muncă sigure și care au devenit deja job-uri stereotip pentru femei, precum profesoară, avocată, doctoriță etc. Așadar, campania derulată de Amber se adresează atât fetelor care au abilitățile potrivite pentru a lucra în industria de gaming, dar și părinților acestora.
Campania este construită în patru etape, iar primul obiectiv este să dezvăluie și să combată stereotipurile cu care se confruntă femeile care doresc să urmeze o carieră în industria jocurilor.
În cadrul site-ului dedicat campaniei, herowngame.amberstudio.com, userii pot afla într-un mod interactiv mai mult despre job-urile din industria de gaming printr-o comparație cu job-uri stereotip. Prin aceasta comparație, Amber își dorește să scoată în față abilitățile care sunt similare unui job din gaming cu skill-urile necesare pentru anumite job-uri stereotip.
Într-o etapă următoare mai multe femei din gaming vor vorbi despre rolurile lor cu scopul de a atrage cât mai multe femei către industrie.