#InterviurileBGW: Octav Crețu aka ang, CEO Nexus: “Luptăm în continuare deoarece ne dorim ca esports-ul să fie recunoscut oficial ca sport în România”

 

 

După ce acum câteva luni, Octav Crețu Ang ne-a povestit despre începuturile relației lui cu gaming-ul, astăzi se uită înapoi în 2020 la realizările Nexus Gaming.

Care sunt cele mai importante realizări ale Nexus în 2020?

Considerăm 2020 cel mai important an pentru Nexus Gaming, deoarece echipa de CS:GO a reușit să încheie anul pe locul 41 în lume, am început producerea de vlog-uri pe canalul de Youtube și ne-am mărit familia de influenceri. Pe lângă aceste activități, am intrat într-o altă eră – era producției video și consider că nu am dezam1`ăgit deloc, ba chiar simt că am inovat foarte mult în această direcție.

Cum ai caracteriza evoluția echipei de CS:GO a Nexus în 2020?

Echipa de CS:GO a avut o evoluție extraordinară în 2020, aceasta reușind să se califice în cea mai importantă ligă pentru echipele de tier-ul nostru, ESEA Premier. Pe lângă asta, jucătorii noștri au reușit să câștige pe parcursul întregului an cel mai mare prizepool din istoria organizației.Dacă la începutul lui 2020 ne situam pe locul 120 în lume, am reușit să ne regrupăm. Undeva pe la jumătatea anului am început să avem parte de antrenamente mai intense, cantonamente și suport mai mare din partea partenerilor. Samsung a fost un partener cheie în succesul echipei de CS:GO, ei alăturându-se în luna octombrie, creșterea pe care am avut-o din acel moment fiind probabil cea mai mare creștere din istoria echipei noastre de CS:GO – în numai 3 luni am reușit să ne situăm pe locul 41 în lume.

Cum a crescut Nexus ca brand în ultimul an?

Organizatia noastră a avut o creștere constantă și rapidă, reușind să ne extindem și pe platformele YouTube și Tik Tok. Pe partea de entertainment, am semnat cu numeroși streameri și creatori de conținut cunoscuți din România, acest lucru ajutând la fortificarea comunității Nexus. Ușor, ușor, reușim să ieșim din bula nișată în care ne aflăm și reușim să ducem totul înspre mainstream.Din punctul meu de vedere, Nexus a devenit un partener de încredere pentru branduri, iar pentru noi este important să ne asociem cu branduri cu valori comune. Samsung a fost un partener foarte important pentru noi și sunt fericit că o să continuăm colaborarea și în 2021. E foarte important să poți face proiecte creative și să ai sprijin de la un lider în tehnologie.

De ce este important pentru voi să aveți acest mix de gaming profesionist/competitiv și creare de conținut de gaming?

Considerăm că este important să îmbinăm esports-ul cu crearea de conținut, întrucât ne putem adresa unui număr mai mare de consumatori. Dacă am arunca o privire la situația internațională, am vedea că cele mai de succes organizații de esports găzduiesc și creatori de conținut și se axează foarte mult pe aceștia, deoarece influencerii și crearea de conținut ajută implicit la dezvoltarea organizației pe termen lung.

Jaxi a obținut în noiembrie titlul de Creator de conținut al anului la Gaming Video Awards. De ce este importantă o astfel de recunoaștere pentru un streamer și cum se reflectă asta asupra publicului?

Fiecare creator de conținut are un stil unic și este greu să decizi cine este cel mai bun, însă considerăm că Jaxi a meritat pe deplin acest premiu având în vedere munca depusă de acesta. O astfel de recunoaștere poate motiva extrem de mult creatorul de conținut și automat publicul câștigă mai multă încredere și este mai devotat.

La ce evenimente de gaming ați participat în 2020 și cât de diferită a fost pentru voi experiența, în condiții de pandemie?

Cel mai important eveniment din 2020 a fost cu siguranta REL. Având în vedere că toată competiția a avut loc online, am fost extrem de multumiți de numărul constant de vieweri și de răspunsul comunității pentru efortul depus de noi. Desigur, nimic nu se compară cu o finală offline, însă ne-am mulțumit cu ce am putut face în condițiile actuale. Am adus cel mai mare prizepool din România de până acum și am reușit să ducem la capăt o producție la cel mai înalt nivel timp de 11 săptămâni. Pentru acest an sigur nu sunteți pregătiți pentru ce o să urmeze la REL J.

Participarea la Bucharest Gaming Week a fost foarte interesantă, dar și grea pentru noi din mai multe puncte de vedere. Lumea crede ca e totul ușor și frumos să faci evenimente online, dar a fost de 10 ori mai greu decât unul offline – cel puțin pentru noi. Am avut o activare super cool la standul virtual Samsung, l-am văzut pe Deliric cum s-a jucat CS:GO și Rocket League vs Jaxi, în timp ce Jaxi făcea sandwich-uri.

 

De ce proiecte de conținut recente sunteți mândri?

Mie mi-a plăcut foarte tare activarea pe care am avut-o cu doamna Irina Margareta Nistor mi s-a părut cel mai interesant proiect din acest an și cred că a avut un feedback pozitiv în comunitate.
Un alt proiect, la care am participat chiar personal, Wild Drift, a fost o experiență… o să îmi râmână impregnată în minte o foarte lungă perioadă a vieții mele. Eram într-un BMW destul de furios, cu foarte mulți cai, condus de șoferi profesioniști de curse și a trebuit să bat niște influenceri la Wild Rift pe Samsung Note 20 Ultra. Am găsit eu o chichiță că nu ar fi bine să mă uit la drum și să îmi păstrez calmul, dar tot am resimțit drift-urile și curbele luate cu 90 km/h. Evident că eram safe pentru că șoferii chiar erau top.

 

La Gaming Marathon-ul din decembrie au participat peste 450.000 de gameri. De ce crezi că evenimentul a devenit atât de popular într-un timp atât de scurt?

Deoarece lumea iubește să consume conținut de acest gen. Pe lângă asta, pandemia a ajutat extrem de mult scena românească de esports și entertainment, deoarece toate activitățile de acest gen au avut loc online, fiind accesibile pentru toată lumea. Fiind vorba despre creatori de conținut cu comunități uriașe, toți fanii s-au unit pe un singur stream.
Gaming Marathon este un eveniment unic, cu o idee venită în plina pandemie și cu activăți foarte cool la fiecare ediție, se oferă foarte multe premii comunității și cred că asta lipsea. Aproprierea streamerilor de comunitate este un lucru destul de greu de realizat, dar prin challenge-uri și provocări în care incluzi comunitatea acest lucru este posibil – evident cam asta ne dorim, să ajutăm streamerii și creatorii de conținut printr-un maraton de gaming să se aproprie de comunitatea lor. Pe lângă asta, am reușit să și facem bine prin aceste maratoane de gaming, 3 ediții au fost caritabile și consider că ceea ce am văzut în materie de suport și donații în cel de-al treilea eveniment caritabil nu cred ca o să mai văd vreodată. Tedereu a reușit să strânga în doar 3 ore 8.000 de euro.

Într-un an dificil pentru toate industriile, sportul electronic din România a făcut pași importanți pentru reglementare. Ce rol a avut Nexus și ce sperați să se schimbe pe acest plan în 2021?

Considerăm că Nexus a avut un rol foarte important în acest sens, deoarece am reușit să organizîm majoritatea competițiilor importante din acest an. Ne dorim ca în 2021 să organizăm cât mai multe competiții majore pentru scena de esports din România și luptăm în continuare deoarece ne dorim ca esports-ul să fie recunoscut oficial ca sport în România.

Acest interviu este sprijinit de Samsung Romania.