Racing League Romania BMW GT Challenge: Nimeni nu clipește în duelul tensionat de la Monza

Precalificările disputate pe ploaie au reprezentat preambulul unei runde sumbre la vârf, în care s-a simțit presiunea de a nu plăti scump o greșeală în faza decisivă a campionatului. Multe dintre atacuri s-au dat cu mari rezerve, pe o pistă atipică al cărei renume de invitație la dezastru trebuia contrazis de protagoniști.

Încă din calificări, pole position-ul s-a jucat la sutimi de secundă, cu Mihai Șuțeanu (Walk Racing) devansându-i pe următorii trei clasați cu mai puțin de 0,1 secunde. Două elemente importante schimbau perspectiva etapei de la Monza. Pe de o parte clubul polemanului mai aducea o a doua mașină cu ritm de podium: liderul la zi din RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan, dimpreună cu experimentatul Mihai Neg se puteau implica în ecuația podiumului. Totodată, lipsea Alex Cascatău, venit în țară pentru a culege laurii unei duble victorii în Romanian Endurance Series, fiind înlocuit în echipajul Aqirys Racing de către promițătorul Sebastian Apostol.

Inevitabile contacte

După start, în fruntea cursei s-a desprins un trio format din Șuțeanu, Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing). Dublii campioni ai seriei au trecut de primul lider al întrecerii, însă la boxe strategia optimă a fost aplicată tot de cei de la Walk Racing. Astfel, Victor Taraș a ieșit înaintea lui Andrei Bechir și a rezistat atacurilor și ușoarelor atingeri ale acestuia. Liderii clasamentului general, Willi Motorsport, au fost hărțuiți constant de ”echipajul-gardian” adus de Walk Racing, ajungându-se la contact între Moldovan și Dragoș Simion.

În final, Taraș a învins cu doar jumătate de secundă avans în fața lui Bechir, iar podiumul a fost completat de evoluția solidă a lui Apostol. Acesta pierduse locul al treilea din pricina unui pilot întârziat cu un comportament nepotrivit, însă l-a recuperat în urma penalizării primite de Moldovan pentru o coliziune cu Cezar Toader (Textar eSports). Sergiu Nicolae a sosit al patrulea pentru Willi Motorsport, la mai puțin de cinci secunde de câștigător.

Ultimele două runde ale sezonului vor avea loc la Spa-Francorchamps (2h) și Barcelona (4h), iar oricare dintre cele patru echipaje de top poate spera la titlu. Situația este atât de echilibrată, încât la Monza cele mai rapide tururi ale acestora au fost cuprinse într-un ecart de doar trei sutimi de secundă.

Evoluții încurajatoare pe plan internațional

O serie de reprezentanți ai Racing League Romania au demarat un program de pregătire cu modele GT4 de-a lungul unui sezon la categoria Silver în colectivul Racing Club International. Primele două manșe a câte 30 de minute au avut loc pe traseul Enzo e Dino Ferrari de la Imola, fiind câștigate de Cristian Berindea. În Top 10 s-au mai clasat de ambele dăți Tudor Silaghi și Alex Poamă, iar dincolo de acest prag au încheiat cursele Horațiu Frîncu, Mihai Zaharia și Alexandru Șiclovan. De la etapa următoare vor debuta și Andrei Bechir și Răzvan Pahonțu.

Racing League Romania debutează ca echipă în RES

Campionatul național de anduranță permite asocierea a 2-3 echipaje aflate la clase diferite pentru o ierarhie a echipelor. Astfel, piloții West Competition Racing (Alexandru Șiclovan și Alex Cascatău / BMW E36 325i) vor conlucra cu laureații bursei Best Next Pilot (Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae / Dacia Logan Cup) pentru o clasare cât mai bună a nou-înființatei echipe Racing League Romania. În urma primei etape, aceasta ocupă poziția a treia în clasament.